Weerasethakul często nie pozwala widzowi podążać za wzrokiem bohaterów. Nie widzimy tego, na co kierują wzrok, zamiast tego obserwujemy patrzące postacie, czasem spoglądające niemal wprost na nas.
przeczytaj recenzję
"W pętli ryzyka i fantazji" to interesująca i zróżnicowana podróż. Jest to również film o pamięci, jej okruchach, które z czasem pokrywają się grubą warstwą kurzu.
przeczytaj recenzję
Wyraźnie widać, że dzieło Fukady jest tożsame ze stylem teatralnym określanym jako „współczesny teatr kolokwialny” lub „cichy dramat”
przeczytaj recenzję
"East of Jefferson" nie tylko po mistrzowsku wykorzystuje ograniczoną przestrzeń, by w zabawny sposób opowiadać niełatwą historię, ale jest przede wszystkim dziełem o przewrotności pamięci
przeczytaj recenzję
Ukazując niektóre zagadnienia w krzywym zwierciadle, Eeb Allay Ooo! szybko staje się satyrą na nasze czasy. Pokazuje to, w jak szybko zmieniającym się świecie żyjemy
przeczytaj recenzję
Film koreańskiej reżyserki przybliża temat pracowników seksualnych wykorzystywanych w obozowych miastach przez amerykańskich żołnierzy stacjonujących w Korei Południowej od lat 50. XX wieku
przeczytaj recenzję
Siostra jest dla Siqi Song jednocześnie pewnego rodzaju manifestem i hołdem złożonym wszystkim, którzy ucierpieli z powodu polityki jednego dziecka.
przeczytaj recenzję
Również miłość – główny temat twórczości Honga – ulega metamorfozie. Z nadrzędnego elementu dzieła staje się punktem wyjścia do rozważań nad, coraz bardziej mrocznym, światem.
przeczytaj recenzję
Luo Hongwu jest uwięziony gdzieś pomiędzy jawą, snem a pamięcią. Reżyser powraca do znanych sobie tematów, jednak większą uwagę skupia na tym ostatnim aspekcie.
przeczytaj recenzję